پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4669
-
الف
+

آخرین‌ خبرها از جشنواره‌های داخلی

برای دنبال کردن آخرین اخبار جشنواره‌های داخلی با وب‌سایت آی‌فیلم همراه باشید.

برای دنبال کردن آخرین اخبار جشنواره‌های داخلی با وب‌سایت آی‌فیلم همراه باشید.

به گزارش آی‌فیلم، بزرگداشت خسرو سینایی و منوچهر طیاب در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می‌شود.

خسرو سینایی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مستندساز ایرانی است. سینایی از سال ۱۳۴۶ در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ در تلویزیون ایران شروع به کار کرد. او در طول چند دهه فعالیتش مستندهای متعددی را با محور موضوعات و مسایل اجتماعی ساخت. وی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رییس‌جمهور این کشور شد. او این نشان را به خاطر ساخت فیلم مستند «مرثیه گمشده» که روایت‌گر مهاجرت هزاران لهستانی به ایران در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ است، دریافت کرد.

«عروس آتش» مهمترین اثر سینمایی اوست که سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خسرو سینایی کرد و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد.

منوچهر طیاب دیگر چهره‌ای است که آیین گرامیداشت او در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار می‌شود. او فیلمسازی را با کارگردانی فیلمی درباره سفال‌های قدیمی ایران به نام سفال آغاز کرد و بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی ساخته است. منوچهر طیاب ایران‌شناس و از جمله افرادی بود که برای توسعه و گسترش عملی سینمای مستند در ایران تلاش و کتاب فیلم‌های مستند خود از جمله همراه باد در دل تنهایی کویر و دریای پارس را نیز چاپ و منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

به یاد استاد خسرو سینایی

نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد

نمایش فیلم‌های خسرو سینایی در «مثل یک قصه»

نمایش ۳۲ فیلم از خسرو سینایی در «مثل یک قصه»

 

بزرگداشت سه مستندساز در جشنواره سینما حقیقت

کامران شیردل، مهوش شیخ‌الاسلامی و فرشاد فدائیان، سه مستندساز پیشکسوت و برجسته سینمای مستند ایران هستند که در جریان برگزاری آیین نکوداشت چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» که امسال به‌صورت آنلاین برپا می‌شود، از مقام آنان تجلیل خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به‌صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.بیشتر بخوانید

از جشنواره حقیقت تا جشنواره سوییس

آخرین خبرها از جشنواره سینماحقیقت

برگزاری آنلاین جشنواره سینماحقیقت

 

یازدهمین جشنواره «عمار» آنلاین می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌‌های ستاد ملی کرونا، به این جمع‌بندی رسیدیم که اکران‌های مرکزی جشنواره به صورت آنلاین برگزار شود.

امین سردارآبادی، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام یازدهمین دوره این جشنواره گفت: با وجود مسائلی که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در کشور پیش آمده، با استقبال خوب فیلمسازان، بیش از ۲۹۰۰ اثر در این دوره جشنواره، ثبت‌نام کردند.

وی در همین باره افزود: همزمان با بررسی آثار رسیده به جشنواره، در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این دوره جشنواره هستیم و بزودی درباره سامانه‌های اکران آنلاین جشنواره اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال نیز با تقویت این سامانه و تنوع بخشیدن به آثار «سینمامردم»، در تدارک شرایطی هستیم که فعالان فرهنگی و اکران‌کنندگان مردمی جشنواره بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آثار منتخب جشنواره را در شهرها و روستاهای مختلف کشور به نمایش درآورند.

دبیر اجرایی جشنواره عمار افزود: در حال حاضر، بخشی از آثار در نظر گرفته شده برای اکران‌های مردمی جشنواره، آماده و مقدمات آن فراهم شده است و تلاش داریم همچون ادوار گذشته، اکران‌های مردمی این دوره نیز زودتر از اکران‌های مرکزی آغاز شود.

یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با حماسه ۹ دی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آثار بخش مدافعان سلامت جشنواره عمار

تماشای رایگان محصولات داستانی «عماریار«

معرفی فیلم‌های مناسب انتخابات توسط عمارفیلم

جایزه‌ای جدید در نهمین جشنواره عمار

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر